Jdi na obsah Jdi na menu
 

vycep1.jpg

Pivo z Kynšperského pivovaru je oblíbenou a osvědčenou značkou.

KYNŠPERK NAD OHŘÍ – Češi jsou národem pivařů a svůj oblíbený pěnivý mok rádi konzumují v nejrůznějších variantách. Mnozí se striktně drží svých oblíbených značek, jiní zase naopak s oblibou ochutnávají nové druhy a sezónní speciály. Pivovary na to samozřejmě musejí brát zřetel a tak pravidelně přicházejí s novinkami, které diktují trendové vlny.

„Obecně platí, že přes léto lidé rádi pijí na osvěžení méně stupňová piva a jakmile nastává zima, preferují spíše silnější pivča, jelikož ty více zahřejí. Z toho důvodu jsme po roční pauze znovu zavedli Vídeňské speciální nefiltrované pivo s výraznou strukturou vídeňského sladu a příjemnou hořkostí,“ popsal hlavní vlastnosti třináctistupňového ležáku ředitel Kynšperského pivovaru Radek Vomočil.

A jak se potvrzuje, Kynšperk nad Ohří se během posledních dvou let stal osvědčenou líhní exkluzivních piv. Vedle své zavedené pivní řady již stačil místní pivovar vyprodukovat mnoho netradičních speciálů. Podle historické receptury připravil například výtečnou zázvorovou devatenáctku, medový ležák pro dámy nebo podmanivá piva s příchutí karamelu, kávy či dokonce červené řepy.

A jelikož v České republice poslední dobou sílí poptávka po svrchně kvašených pivech typu Ale, uvažuje Kynšperský pivovar, že v příštím roce zkusí vařit i tento světově proslulý druh piva. „Abychom mohli vyrábět piva ve stylu Ale, musíme nejprve vybudovat nový kvasný prostor s odpovídající technologií. Kvasnice se totiž při svrchním kvašením volně rozšiřují vzduchem, a pokud bych neměl oddělené spilky, spodně i svrchně kvašená piva by se nám takto vzájemně nekontaminovaly. A to je pochopitelně nežádoucí,“ vysvětlil ředitel s tím, že rozdílné jsou také samotné druhy kvasnic či teplota chlazení.

Jakým směrem se budou nadále pivní trendy rozvíjet, si určí především sami konzumenti. „Už když jsme před lety vařili první várky piva, pozvali jsme do pivovaru štamgasty z okolních hospod, aby ochutnali a zhodnotili náš produkt. Chtěli jsme vědět, jestli jim šmakuje a zdali má správný říz,“ zavzpomínal Radek Vomočil. „Názorem zákazníků se řídíme neustále. Jedině tak můžeme vyrábět úspěšné pivo. Bez našich věrných pivařů by to rozhodně nešlo,“ usmál se ředitel.