Jdi na obsah Jdi na menu
 

Mladí adepti žurnalistiky zavítali do firmy Abydos. Foto 2x: Linda Dang

KARLOVARSKÝ KRAJ – S projektem ´TOUR DE CHANCE pro region´, jehož smyslem je popularizace řemeslných oborů a strojního odvětví, přicházejí občanské sdružení Český novinářský klub (ČNK) a hazlovská společnost Abydos. Zaměřit se hodlá na školní mládež, pro kterou připravuje sérií workshopů a exkurzí ve vybraných firmách a průmyslových podnicích na území celého Karlovarského kraje. První fabrikou, kam děti zamířily, byla právě společnost Abydos. A jelikož to byli mladí novináři z františkolázeňské umělecké školy, vybavili se fotoaparáty a poznámkovými bloky. To aby ulovili co nejvíce zajímavostí a využili je při psaní svých reportáží.

„Nejdříve jsem si neuměla představit, co přesně se v této fabrice vyrábí. Po exkurzi už ale docela přesně vím, o jaký druh práce v podniku jde. A dokázala bych zaměstnání i popsat nebo doporučit, pokud by se mě někdo na firmu Abydos zeptal,“ prohlásila zvídavá Linda Dang z Františkových Lázní.  

A co se mladí adepti žurnalistiky na místě dozvěděli? Například to, že podnik Abydos, zabývající se úpravou kovů, se může pyšnit úspěchem v soutěži  ´Vodafone Odpovědná firma roku 2014 Karlovarského kraje´. Za zmínku také stojí, že se společnost sama aktivně snaží o vzdělávání a propagaci technických oborů. Konkrétně se jedná o spolupráci s Integrovanou střední školou Cheb, kdy pět studentům dostalo příležitost absolvovat přímo v hazlovském provozu odbornou praxi. A to v oborech zámečník, elektrikář a průmyslová výroba.

Společnost Abydos v Hazlově se zabývá úpravou kovů.

Za zrodem inovativního projektu ´TOUR DE CHANCE pro region´ stojí firma Abydos společně se členy Českého novinářského klubu. A jak již bylo zmíněno, kampaň má intenzivně zapracovat na zatraktivnění průmyslových oborů v Karlovarském kraji nejen pro absolventy středních škol, ale pro všechny budoucí možné pracovníky v těchto odvětvích.

„Při zahájení projektu jsme továrnu na úpravu kovů navštívili se začínajícími žurnalisty. V budoucnu však hodláme pomoci se zviditelněním podniků v regionu také za účasti ostatních mladých lidí z kraje. Mohou to být nejen školáci a studenti, ale i členové zájmových kroužků, spolků a děti ze sociálně slabých rodin,“ podělil se o svoji myšlenku novinář a předseda ČNK Milan Hloušek. „Pro mladé je mnohem zajímavější, že se mohou zajít podívat přímo do konkrétní fabriky, než aby se o možnostech svého budoucího povolání dozvídali pouze ve škole nebo na besedách. Vždy je také potřeba zvolit atraktivní a zábavnou formu. Tak se mladí spíše nadchnou a možná v nich i zahoří touha po poznání,“ doplnil Hloušek.

Podobně uvažuje také jednatelka a majitelka společnosti Abydos Olga Kupec. „Naše firma již spolupracuje s hospodářskou komorou na propagaci průmyslových oborů na Ašsku v oblasti základních škol. Nyní jsem toho názoru, že projekt ´TOUR DE CHANCE pro region´ je další efektivní možností, jak poukázat na to, že i v Karlovarském kraji mohou mladí najít různá uplatnění.“

S obdobnou vzdělávací aktivitou, kdy zábavnou a naučnou formou přibližuje průmyslovou výrobu v Karlovarském kraji studentům středních a základních škol, přišel již v roce 2013 největší výrobce porcelánu v České republice THUN 1794. Ten pro tyto účely otevřel v rámci produktu cestovního ruchu FABRIK TOUR Návštěvnické centrum ve fabrice v Nové Roli, které je doplněno o porcelánovou školičku, kde si mohou studenti a žáci vyzkoušet vlastní kreativitu formou dekorace porcelánového výrobku.