Milan Hloušek při diskuzi s Jaroslavou Petříkovou (Mariánskolázeňsko, o.p.s.).
KARLOVARSKÝ KRAJ - Jednodenní seminář na téma neziskovky a média přichystal Český novinářský klub (ČNK) ve spolupráci s Asociací nevládních neziskových aktivit Karlovarského kraje (ANNA KK). Podtitul ´Jak se dostat na stránky novin´ přesně vystihuje, o čem lektoři s účastníky školení diskutovali. Snažili se jim poradit, jak nejefektivněji upozornit na činnost své organizace a prolamovat případné nechtěné bariéry mezi neziskovým sektorem a žurnalisty. Seminář byl určený zejména pro pracovníky, kteří mají na starost propagaci, PR a chtějí se dozvědět, jak nejdokonaleji psát tiskové zprávy a přitáhnout pozornost médií.
„V oblasti PR je velice důležité zvolit ´správný jazyk´ a formu prezentace. Často se totiž stává, že se média nechtějí věnovat tématům, na které neziskovka upozorňuje. Je to mnohdy způsobeno tím, že organizace neumí tuto informaci zajímavě podat nebo na ni novináře upozorní příliš pozdě. Proto jsme také uspořádali tento seminář, kde jsme s účastníky otevřeně hovořili o jejich pozitivních i negativních zkušenostech s médii a společně hledali cestu, jak navázat fungující spolupráci, která bude prospěšná pro obě strany,“ uvedl Milan Hloušek, předseda Českého novinářského klubu a PR manažer v neziskovém sektoru. Druhým lektorem semináře byl klubový kolega, člen rady a regionální novinář Vladimír Kučera.
„Povídání o novinařině a médiích byla zajímavá a hodně poučná. Pro mne byly nejvíce užitečné rady o tom, jak dobře napsat tiskovou zprávu a jakou formou ji prezentovat,“ reagovala jedna z účastnic semináře Jaroslava Peteříková z obecně prospěšné společnosti Mariánskolázeňsko.
Uspořádání seminářů na klíč si u ČNK mohou objednat firmy, svazky obcí, státní instituce, příspěvkové a zájmové organizace i ostatní spolky pracující s občany. Kontakty najdete na webu www.czechpressclub.cz.