Správa železnic pokročila v další přípravě rekonstrukce trati 140 v části ze Sokolova do Chebu. Práce byly rozděleny do tří samostatných investičních akcí. Realizace prací se předpokládá v letech 2024 až 2029.
Všechny tři stavby na sebe úzce navazují, jejich součástí je rekonstrukce mezistaničních úseků Sokolov – Kynšperk nad Ohří, Kynšperk nad Ohří – Tršnice a Tršnice – Cheb a také stanic Kynšperk nad Ohří a Tršnice. Záměry projektů byly v polovině letošního února schváleny Centrální komisí Ministerstva dopravy.
Předmětem prací je optimalizaci trati ve stávající stopě a výměna železničního spodku a svršku, rekonstrukce mostů, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Současně se na celém úseku připraví plnohodnotný evropský vlakový zabezpečovač ETCS. Úpravy stanice Tršnice umožní odstavení a předjíždění nákladních vlaků o délce 740 m před uzlem Cheb. Součástí zakázky je i zpracování oznámení o vlivu staveb na životní prostředí (EIA).